Legislație (organizarea și funcționarea instituției)

Acte normative de interes care reglementează organizarea și funcționarea administrației publice locale:

  • Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile si instituţiile publice, modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii, modificările şi completările ulterioare ;
  • Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, modificările şi completările ulterioare ;
  • Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediu de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea – Cadru nr. 195/2006 a descentralizării, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 6/2017 a bugetului de stat pe anul 2017;
  • Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 292/2011 privind asistenţa socială, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale;
  • Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii;
  • Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
  • Hotărâre nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;  
  • Hotărâre nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1344/2007 privind normele de organizare şi  funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi    funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, cu modificările şi completările următoare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul,  cu modificările şi completările următoare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1609/2009 privind înfiinţarea camerelor agricole judeţene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de consultanţă agricolă judeţene, aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Consultanţă Agricolă;
  • Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului nr. 58/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact asupra domeniului achiziţiilor publice;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor locale, cu modificările şi completările următoare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 53/2002 privind Statutul cadru al unităţii administrativ teritoriale, cu modificările şi completările următoare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul  funcţionarului public denumit manager public, cu modificările şi completările următoare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2004 privind creşterea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice şi a funcţiilor publice, precum şi intensificarea măsurilor de prevenire şi combatere a corupţiei, modificată şi completată ulterior;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările următoare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale, cu modificările şi completările următoare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local.

 

Actele normative adoptate de autoritatea publică judeţeană privind reglementarea activităţii Consiliului judeţean Buzău:

Actele normative pot fi vizualizate pe următorul link: http://cjbuzau.ro/hotararile-consiliului-judetean-buzau/