Listă de oportunități de finanțare regionale și europene (UNCJR)
Termenul-limită pentru completarea chestionarelor (în oricare limbă oficială a UE): 6 mai 2025.
Comisia europeană invită toate părţile interesate din Uniunea europeană să participe la cele 7 consultări publice deschise recent în legătură cu noul buget european pe termen lung (CFM) 2028-2034. Comisia intenţionează să depună eforturi în direcția unui buget pe termen lung mai simplu, mai bine direcționat și mai reactiv, care să reflecte prioritățile strategice europene, cu ambiția de a avea o „Comisie axată pe investiții”.
Următorul CFM se va baza pe lecțiile învățate în contextul bugetului actual – în special în ceea ce privește simplitatea și flexibilitatea, viteza și orientarea strategică.
Consultări publice deschise sunt:
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Execuția fondurilor UE împreună cu statele membre și cu regiunile lor;
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Fonduri UE pentru competitivitate;
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Fonduri UE pentru educație și formare transfrontalieră, solidaritate, tineret, media, sectoarele culturale și creative, valori și societatea civilă;
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Fonduri UE pentru protecția civilă, pregătire și răspunsul la crize;
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Fonduri UE pentru piața unică și cooperarea între autoritățile naționale;
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Performanța bugetului UE;
- Următorul buget pe termen lung al UE (CFM) – Fonduri UE pentru acțiunile externe.
Publicul-țintă: instituțiile UE, autoritățile și instituțiile naționale, autoritățile regionale și locale, beneficiarii finanțărilor UE, incluzând fermieri, cercetători, studenți etc., cetățeni, întreprinderi, IMM-uri și asociații de afaceri, alte părți interesate (listă neexhaustivă): organizații relevante ale societății civile, cercetare/comunitatea științifică, mediul academic, think tank-uri, mass-media, etc.
Contact direct pentru detalii şi nelămuriri, Secretariatul general al CE: SG-MFF-PUBLIC-CONSULTATIONS@ec.europa.eu
Vă rugăm să ne transmiteți propunerile/observațiile dumneavoastră, în legătură cu noul buget european pe termen lung (CFM) 2028-2034, până vineri, 25 aprilie 2025, pe adresa de e-mail office@uncjr.ro, cât și în aplicația UNCJR, pentru a fi transmise, ulterior, în cadrul CEPLI.
Notă: așteptăm răspunsurile și în format word (editabil), numai în situația, în care aveți observații/propuneri!
Data limită pentru transmiterea candidaturilor pentru desemnarea Capitalei Europene Verzi a anului 2027 este 15 aprilie 2025.
Comisia Europeană a lansat concursul, European Green Capital.
Un panel de experți independenți în domeniul durabilității urbane vor evalua candidaturile depuse conform următorilor 7 indicatori:
– calitatea aerului
– apa
– biodiversitate, zone verzi și utilizarea durabilă a terenului
– deșeuri și economia circulară
– zgomot
– reducerea schimbării climatice
– adaptarea la schimbarea climatică
Premiul Capitala Europeană Verde este accesibil orașelor cu peste 100.000 locuitori,în timp ce orașele mai mici cu peste 20.000 locuitori pot candida pentru titlul de Frunză Verde Europeană – European Green Leaf.
Câștigatorul premiului Green Capital Award va primi 600.000 euro și până la doi câștigători ai Green Leaf Award vor primi 200.000 euro fiecare.
Premiul financiar susține orașele în implementarea de inițiative pentru îmbunătățirea preformanței de mediu și în angajarea cu cetățenii, în special în timpul anului când dețin titlul.
În plus, toți candidații vor primi un răspuns personalizat referitor la candidaturile transmise.
Informații despre participarea la concurs pot fi aflate la adresa:
https://environment.ec.europa.eu/news/competition-2027-european-green-capital-launched 2025-01-15_en
Termenul-limită pentru exprimarea interesului: 17 februarie 2025
Iniţiativa « EU CAP Network Support Facility for Innovation & Knowledge exchange (EIP-AGRI) » a lansat o cerere de exprimare a interesului pentru participare la un eveniment de brokerage in domeniul Politicii Agricole Comune.
- Titlul evenimentului : “Partnering for innovation with impact in agriculture and rural areas”
- Data desfăşurării şi locaţie : 29-30 aprilie 2025, Praga, Republica Cehă
- Termenul-limită pentru exprimarea interesului: 17 februarie a.c.
- Organizatorii caută participanți care ar dori să își împărtășească cunoștințele și experiența pe această temă și care ar dori să aplice pentru apelurile “Horizon Europe Cluster 6 din cadrul Programului de lucru 2025”.
- Acest eveniment va fi dedicat întâlnirii și stabilirii de contacte între reprezentanții proiectelor de Cercetare&Inovare (C&I), fermieri, consilieri, cercetători și alte părți interesate relevante pentru a sprijini pregătirea propunerilor pentru viitoarele apeluri incluse în Programul de lucru al Clusterului 6 din cadrul programului “Orizont Europa” pentru 2025 în următoarele domenii tematice:
- · tehnologii digitale și de date;
- · producția vegetală și animală durabilă, sănătoasă și rezilientă ;
- · noi modele de afaceri și lanțuri valorice;
- · gestionarea circulară a apei și sănătatea solului.
- În plus față de Orizont Europa, vor fi explorate și alte oportunități de finanțare pentru a consolida inovarea și colaborarea în cadrul sectorului, pentru a disemina și a extinde soluțiile inovatoare și pentru a maximiza impactul rezultatelor C&I pe teren. Acestea includ mecanisme de finanțare relevante la nivel european și național, privat și public.
- Detalii pe pagina oficială a evenimentului: EU CAP Network brokerage event ‘Partnering for innovation with impact in agriculture and rural areas’ | EU CAP Network
Asociația Între Vecini a lansat un nou apel de proiecte, oferind finanțări de până la 6.500 de euro pentru 100 de grupuri de vecini ce doresc să dezvolte proiecte de îmbunătățire a cartierului în care locuiesc, prin programul Incubatorul de Comunitate 2025. Premiul cel mare la sfârșitul programului este o stație de încărcare pentru mașinile electrice.
- Ne-am dori să discutăm mai multe detalii și să realizăm un parteneriat în vederea informării cetățenilor despre acest proiect, astfel încât să aplice cât mai multe grupuri de vecini din orașul dumneavoastră.
- Câteva detalii despre ce am realizat până acum:
- Am ajuns la 55 de comunități din 21 de județe.
- Am organizat peste 150 de proiecte în orașele din România.
- Am implicat peste 9000 de vecini în activități sociale, ecologice și educaționale.
- Atașat: un KIT de comunicare ce include comunicatul de presă, vizualuri ce pot fi folosite și mai multe informații despre program.
Termenul-limită pentru depunerea aplicaţiilor: 29 aprilie şi 15 mai 2025 (în funcţie de tematică)
Direcţia generală pentru protecţie civilă şi operaţii de ajutor umanitar (DG ECHO) din cadrul Comisiei europene a deschis la 4 februarie a.c. finanţarea pentru 2025 “Cunoştinţe pentru acţiuni de pregătire şi prevenţie” (KAPP) din cadrul programului european “Mecanismul pentru protecţie civilă a Uniunii” (UCPM) 2021-2027.
- Această finanţare este una dintre activitățile emblematice ale „Rețelei de cunoaștere a protecției civile a Uniunii” (UCPKN). Rețeaua a fost inițiată pentru a consolida legătura dintre toate inițiativele relevante și părțile interesate din UCPM. Aceasta reunește organizații și experți din domeniul protecției civile și al managementului riscurilor pentru dezastre prin crearea unui spațiu în care este încurajată inovația pentru sisteme de protecție civilă mai eficiente. Cele mai relevante cunoștințe devin astfel accesibile tuturor părților interesate.
- „Prevenirea şi pregătirea” și „exercițiile la scară completă” alcătuiesc cele 2 tematici complementare ale cererii, în timp ce construirea unei rețele ca parte a Rețelei de cunoaștere rămâne un element de bază pe parcursul întregii finanţări. În cererea actuală, tematica „Prevenire și pregătire” este structurată în jurul a patru priorități aliniate la obiectivele de reziliență la dezastre (DRG).
- Granturile urmăresc, de asemenea, să contribuie la punerea în aplicare a obiectivelor Uniunii privind reziliența la dezastre prin dezvoltarea şi validarea instrumentelor managementului riscurilor la dezastre, a conceptelor și procedurilor operaționale și a schimbului de cunoștințe. Propunerile ar trebui să urmeze, în măsura în care posibil, o abordare multi-hazard, în conformitate cu principiile directoare ale Cadrului Sendai pentru reducerea riscului de dezastre 2015-2030.
- Cele 4 priorităţi:
- Prioritatea 1: Îmbunătățirea evaluării riscurilor, a anticipării și a planificării gestionării riscurilor de dezastre;
- Prioritatea 2: Creșterea gradului de conștientizare a riscurilor și de pregătire a populației;
- Prioritatea 3: Consolidarea avertizării timpurii:
- Prioritatea 4: Asigurarea unui sistem solid de protecție civilă prin consolidarea pregătirii instituționale și a capacității individuale.
- Perioada de implementare a proiectelor: maximum 24 de luni
- Eligibilitate: orice entitate publică sau privată din ţările participante la program. În prezent, 37 de state – cele 27 de state membre ale UE și Albania, Bosnia și Herțegovina, Islanda, Moldova, Muntenegru, Macedonia de Nord, Regatul Norvegiei, Republica Serbia, Republica Turcia și Ucraina – participă la UCPM.
- Bugetul alocat prin această finanţare: 14.000.000 EUR; cofinanţarea este de 90%.
- Propunerile trebuie să fie depuse de către un consorțiu format din cel puțin trei beneficiari din cel puțin trei state eligibile diferite.
- Platforma de propuneri de cooperare a Comisiei europene dedicată acestor granturi are la momentul prezentei comunicări înregistrate 12 entităţi din Albania, Austria, Bulgaria, Cehia, Grecia şi Spania care işi manifestă intenţia de colaborare.
- În anexă, vă rugăm să regăsiţi prezentarea generală a DG ECHO destinată potențialilor beneficiari prezenți la ziua de informare organizată cu acest prilej la 28 ianuarie 2025.
- Contact direct pentru detalii: întrebările care nu sunt legate de aspecte IT privind depunerea aplicației, pot fi transmise pe e-mail, cu cel puțin 7 zile înainte de termenul-limită anunțat, la adresa: ECHO-CP-P&P@ec.europa.
eu .
O cerere de exprimare a interesului pentru participare la aceste grupuri de discuţii este deschisă în prezent, iar pentru depunerea candidaturilor, termenul-limită este 16 februarie 2025.
Consiliul European pentru Inovare și Agenția Executivă pentru IMM-uri (EISMEA) de la Bruxelles, în colaborare cu Direcția generală politică regională și urbană (DG REGIO), a lansat oficial “Instrumentul de sprijin I3” (I3SF) și grupurile sale de discuții.
- O componentă cheie a acestei Facilități de sprijin I3 este “Laboratorul de politici”, care include Grupurile de discuții I3 (I3DG).
- Obiectiv: Aceste grupuri abordează aspecte privind perspectivele din regiunile UE care participă sau doresc să participe la proiectele I3. Acestea vor oferi o platformă pentru schimburi între factorii de decizie politică în domeniul politicii de inovare și al colaborării interregionale.
- Grupurile urmăresc să răspundă interesului factorilor de decizie politică de a-și perfecționa politicile de inovare și de a testa noi abordări politice.
- Scopul final al discuţiilor din cadrul grupurilor I3 este de a servi ca un instrument practic și util pentru beneficiari, inclusiv pentru factorii de decizie politică, întreprinderile și organizațiile de afaceri și instituțiile de cercetare.
- Prezentare generală a grupurilor de discuții I3 (I3DGs): Grupurile de discuții I3 (I3DGs) se vor reuni pe parcursul a trei ani (2025-2027) pentru a aborda subiecte critice în colaborarea interregională.
- În 2025, vor fi înființate trei grupuri, care se concentra pe teme specifice organizate în trei aspecte:
- Ecosistem:
- · Implicarea autorităților de management în colaborarea interregională;
- · Dezvoltarea lanțurilor valorice regionale și globale, în special în zonele mai puțin dezvoltate;
- · Gestionarea ecosistemelor de inovare (de exemplu, descoperirea antreprenorială, politicile privind grupurile, platformele de inovare deschisă).
- Investiții:
- · Sprijinirea IMM-urilor în identificarea ideilor de investiții interregionale și de extindere;
- · Consolidarea pregătirii pentru investiții și a capacității de elaborare a planurilor de afaceri și de investiții;
- Condiții-cadru și cadru de reglementare:
- · Îmbunătățirea politicilor de inovare și a cadrelor de reglementare în regiunile mai puțin dezvoltate (cadru de reglementare, promovarea experimentării și a cazurilor pilot, achiziții publice de inovare pentru a crea o cerere de inovare) ;
- · Facilitarea colaborării transfrontaliere, a accesului la infrastructură, a schimbului de personal, precum și a formării și dezvoltării competențelor și a elaborării de standarde și reglementări prin intermediul mediilor de testare (sandbox-uri) ;
- · Explorarea spaţiilor de testare privind reglementarea, testarea performanţiei și a normelor privind ajutoarele de stat.
- De ce să participați? Grupurile de discuții vor aborda nouă teme critice pe parcursul a trei ani (2025-2027), cum ar fi colaborarea interregională, implicarea părților interesate și instrumentele de finanțare. În fiecare an, vor fi convocate trei grupuri, oferind experților o platformă pentru:
- · Schimb de informații și bune practici privind inovarea interregională;
- · Contribuţie la elaborarea politicilor și la planificarea strategică;
- · Crearea de rețele între regiunile europene.
- Criterii de eligibilitate :
- · Experiență relevantă în gestionarea Fondurile ESI/FEDR sau experiență în elaborarea și punerea în aplicare a strategiilor de specializare inteligentă (S3) în cadrul regiunii.
- · Un mandat de colaborare interregională aliniat la condiția de abilitare S3 „Buna guvernanță a strategiei naționale sau regionale de specializare inteligentă” și/sau participarea la proiecte I3, componenta 2b, proiecte Interreg, platforme tematice de specializare inteligentă (TSSP) și parteneriate asociate.
- · Angajamentul față de participarea activă, inclusiv articularea motivațiilor pentru aderare și a contribuțiilor așteptate, precum și beneficiile anticipate pe care se așteaptă să le obțină pentru organizația și regiunea lor.
- · Reprezentare echilibrată din punct de vedere geografic, al expertizei și al genului, cu accent pe regiunile mai puțin dezvoltate.
- Pagina oficială pentru depunerii aplicaţiei: https://ec.europa.
eu/eusurvey/runner/I3_ SupportFacility
Data limită pentru depunerea aplicaţiilor: 23 aprilie 2025
Uniunea europeană alocă 132 de milioane EUR în 2025 pentru cofinanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare durabile și de înaltă calitate atât pe piața internă, cât și la nivel mondial.
Comisia europeană a deschis granturile anuale ale programului AGRIP – Programul pentru Promovarea Produselor Agricole din UE (2021-2027). Acestea acoperă 15 tematici grupate în 2 cereri de finanţare – Programe simple şi Programe multinaţionale.
- Potenţialii beneficiari sunt informaţi că în perioada 29-30 ianuarie 2025 se va organiza o sesiune de informare cu sfaturi şi idei pentru propunerile de proiecte.
- Programul de lucru privind politica de promovare pentru 2025, care este baza legală a acestei finanţări, este conceput pentru a dezvolta noi oportunități de piață pentru agricultorii din UE și pentru industria alimentară din UE în general, precum și pentru a-i ajuta să își securizeze afacerile existente. Prioritățile evocate țin seama de obiectivele generale de sustenabilitate și competitivitate, precum și de securitatea alimentară, prezentate în orientările politice ale Comisiei europene 2024-2029.
- Eligibilitate: solicitanţii trebuie să fie organizaţii profesionale sau interprofesionale stabilite într-un stat membru, reprezentative pentru sectorul sau sectoarele în cauză, organizaţii de producători şi asociaţii ale acestora sau organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv şi activitate acţiunile de informare şi de promovare pentru produsele agricole şi care au fost însărcinate de statele membre să îndeplinească o misiune de serviciu public în acest sector.
- Contact pentru mai multe detalii, Agenţia executivă europeană pentru cercetare de la Bruxelles (REA): REA-AGRI-CALLS@ec.europa.eu
Data limită pentru înregistrarea participării: 10 februarie 2025
Perioada de depunere a aplicaţiilor: 29 aprilie 2025
Agenţia Executivă Europeană pentru Educaţie şi Cultură (EACEA) de la Bruxelles, prin mandatul de gestiune primit de la Comisia europeană pentru finanţările programului CERV – « Cetățeni, Egalitate, Drepturi și Valori » -, anunţă organizarea unei sesiuni de informare online pentru prezentarea cererii de propuneri de proiecte « Dialogul civil – apel pentru promovarea implicării și participării cetățenilor 2025 ».
- Evenimentul este organizat ca urmare a interesului crescut pentru această finanţare şi va avea loc la 20 februarie a.c. Potenţialii beneficiari pot urmări reuniunea în online, link-ul de înregistrare regăsindu-se pe pagina oficială a evenimentului: https://www.eacea.ec.europa.eu/news-events/events/online-info-session-cerv-civil-dialogue-call-foster-citizens-engagement-and-participation-2025-civ25-2025-02-20_en. Înregistrarea participării se poate face până la 10 februarie a.c.
- Informaţii importante privind acest grant:
- perioada de depunere a aplicaţiilor este deschisă până la 29 aprilie 2025;
- solicitanții principali trebuie să fie persoane juridice non-profit private sau universități publice;
- co-solicitanții trebuie să fie persoane juridice non-profit (publice sau private) sau organizații internaționale;
- toţi partenerii trebuie să fie stabiliți în țările eligibile ale programului CERV: statele membre şi ţări terţe;
- parteneriatul trebuie format din minimum 2 solicitanți din 2 țări diferite;
- bugetul disponibil anunţat este de 33.000.000 EUR; grantul nu poate fi mai mic de 75 000 EUR;
- durata implementării: 12-24 de luni;
- potenţialii beneficiari se pot adresa pentru lămuriri la Punctul Naţional de Contact(vezi detalii pentru România) sau direct la EACEA: EACEA-CERV@ec.europa.eu.
Data limită pentru depunerea candidaturilor: 14 februarie 2025
Premiile variază în funcţie de loc şi categorie şi sunt cuprinse intre 10.000 şi 30.000 euro.
Comisia europeană a deschis aplicațiile pentru două premii care celebrează inovația și creativitatea inspirate de Noua Bauhaus European: cea de-a cincea ediție a Premiilor « Noul Bauhaus European (NEB) » și noul program « NEB Boost pentru micile municipalități.
- Aceste două premii au obiective și publicuri țintă diferite:
- Premiile NEB vor recompensa proiecte și idei remarcabile ale indivizilor, echipelor și organizațiilor.
- Programul NEB Boost pentru micile municipalități va sprijini administrațiile locale mai mici în implementarea unor proiecte transformative cu o implicare puternică a comunității.
- Vizionarii, creativii și agenții schimbării din întreaga Europă și dincolo de ea sunt invitați să prezinte proiecte și idei inovatoare care să remodeleze modul în care trăim și interacționăm cu mediul înconjurător. Vor fi premiate 22 de proiecte și concepte inovatoare exemplare care reprezintă sustenabilitatea, estetica și incluziunea.
- Mai multe informaţii sunt disponibile pe pagina de web oficială: Applications open for the New European Bauhaus Prizes 2025, iar ghidul solicitantului (versiunea în română) se regăseşte în anexa acestei comunicări.
- Noul Bauhaus European (NEB) este o inițiativă creativă și interdisciplinară care conectează Pactul verde european la experiențele și la spațiile noastre de viață. Scopul său este de a oferi tuturor cetățenilor acces la bunuri circulare și cu emisii reduse de carbon, care sprijină regenerarea naturii și protejează biodiversitatea.
- Ediția premiilor din 2025 va avea un accent special pe locuințe: premiile NEB pentru „Locuințe accesibile”. Patru proiecte vor fi premiate în cadrul categoriei „Campionii Noului Bauhaus European” pentru proiecte finalizate în UE care contribuie la eforturile Uniunii europene de a îmbunătăți accesibilitatea locuințelor și de a combina acest angajament cu valorile și principiile NEB.
Data limită pentru manifestarea interesului şi depunerea unei aplicaţii: 27 februarie 2025; vor fi acceptate 4 candidaturi.
Consorţiul european Invest4Health care implementează în prezent un proiect Orizont Europa a deschis o cerere de manifestare a interesului pentru autorităţile publice locale, judeţene şi regionale şi alţi parteneri locali implicaţi in sănătate publică, care doresc să colaboreze la această iniţiativă.
- Invest4Health este un proiect “HorizonEurope” care pune în discuție metodele tradiționale de finanțare și explorează abordări inovatoare, inclusiv investițiile inteligente de capacitare, franciza socială și noile mecanisme de guvernanță, pentru a finanța promovarea sănătății, prevenirea bolilor și intervențiile la scară largă, oferind comunităților servicii echitabile din punct de vedere social.
- În prezent, partenerii proiectului lucrează cu patru bancuri de testare regionale (din Suedia, Germania, Spania şi Marea Britanie) și sunt interesaţi să primească alţi colaboratori noi care să se alăture în rafinarea modelelor inovatoare de investiții și în extinderea experienței comune.
- Cei interesaţi de mai multe detalii privind această cerere sunt invitaţi să deschidă link-ul pus la dispoziţie pentru a citi documentația apelului deschis, activitățile, criteriile și condițiile de aplicare.
- Cine poate aplica?
- Orice autoritate publică locală, judeţeană sau regională, autoritate sanitară, inițiativă comunitară, întreprindere socială sau un alt actor care lucrează la inițiative de promovare a sănătății și de prevenire a bolilor şi care are sediul legal înregistrat într-o ţară participantă la programul Orizont Europa.
- Entităţi implicate in domeniul sănătăţii publice interesate să exploreze modalități noi și inovatoare de finanțare a inițiativelor locale.
Termenul-limită pentru depunerea cererilor este: 29 aprilie 2025 (ora 17:00 la Bruxelles)
Comisia europeană, prin mandat de gestiune directă acordat Agenţiei europene executive pentru educaţie şi cultură (EACEA) de la Bruxelles, va lansa la 17 ianuarie a.c. cererea de propuneri de proiecte 2025 pentru finanțări prin programul european „Cetățeni, egalitate, drepturi și valori” (CERV) care are în vedere tema promovării drepturilor copilului. Documentele programatice ale acestui grant sunt deja disponibile pentru solicitanţi.
- Titlul cererii: „Cerere de propuneri privind drepturile copilului și participarea copiilor”
- Obiectiv: Acest apel se concentrează pe punerea în aplicare a acțiunilor și recomandărilor Strategiei UE privind drepturile copilului la nivel UE, național și local.
- Finanţarea urmărește să răspundă nevoilor și provocărilor actuale care privesc copii din UE, acordând o atenție specială drepturilor copiilor cu nevoi și vulnerabilități specifice, inclusiv celor care au fugit de războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucraina.
- Proiectele depuse în cadrul acestei cereri trebuie să se limiteze la această grupă de vârstă, sub 18 ani.
- Proiectele pot fi naționale sau transnaționale, cele transnaționale fiind puternic încurajate.
- Solicitanții trebuie să indice în mod clar în propunerea lor care este prioritatea pe care intenționează să o abordeze.
- Proiectele trebuie să abordeze una dintre următoarele priorități:
- Prioritatea 1 – Drepturile copilului în era digitală;
- Prioritatea 2 – Angajamentul și participarea copiilor;
- Prioritatea 3 – Integrarea perspectivei drepturilor copilului în acțiunile la nivel național și local.
- Activitățile pot include (lista nu este exhaustivă):
- Dezvoltarea de instrumente și programe educaționale în domeniul educației digitale în colaborare cu copiii pentru a promova siguranța online, confidențialitatea, educația mediatică și utilizarea responsabilă a serviciilor digitale;
- Dezvoltarea, consolidarea și promovarea programului de alfabetizare mediatică;
- Crearea de strategii de participare a copiilor pe termen scurt, mediu și lung la nivel local și național;
- Instituirea de mecanisme de consultare a copiilor la nivel local cu autoritățile locale. Astfel de mecanisme ar trebui să aibă integrate procese clare de feedback;
- Conceperea, punerea în aplicare și testarea mecanismelor de participare a copiilor în școli, consilii municipale, consilii consultative pentru copii, care au o evaluare clară a impactului vocilor copiilor;
- Activități de consolidare a capacităților și de formare pentru autoritățile naționale, regionale și locale;
- Activități de instruire și sesiuni de conștientizare pentru copii, etc.
- Sprijinul autorității publice:
- Deoarece prioritatea 3 („Integrarea perspectivei drepturilor copilului în acțiunile la nivel național și local”) se adresează direct autorităților publice, implicarea acestora în consorțiu este obligatorie, fie în calitate de solicitant principal, fie în calitate de solicitant asociat.
- Pentru prioritățile 1 și 2, este puternic încurajată implicarea unei autorități publice, inclusiv a autorităților naționale, regionale și locale, pentru a sprijini sau a participa activ la proiecte.
- În acest caz, acest sprijin va fi exprimat printr-o anexă la cerere (scrisoare din partea autorității publice) și va fi evaluat în cadrul criteriului „Calitate”.
- Bugetul disponibil pentru apel este de 17.000.000 EUR; cofinanțarea este de 90%. Grantul european nu poate fi mai mic de 200.000 EUR.
- Eligibilitate: orice entitate publică sau privată din statele membre ale UE şi țări non-UE participante la program
- Durata implementării: între 12 şi 24 de luni
- Depunerea aplicaţiilor şi informaţii pentru solicitanţi: portalul unic european „Funding and Tenders Opportunities”
- Pe platforma oficială a Comisiei europene pusă la dispoziţia potenţialilor beneficiari există la momentul prezentei comunicări 60 de propuneri de colaborare pentru această finanţare din Albania, Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Estonia, Germania, Grecia, Italia, Kosovo, Lituania, Polonia, Portugalia, Republica Macedonia de Nord, România, Spania, Turcia.
- Contact direct pentru detalii: EACEA-CERV@ec.europa.eu
- Punctul național de contact în România pentru programul CERV este Ministerul Culturii, iar persoana responsabilă menționată de Comisia Europeană este domnul Bogdan Ștefan Trimbacîu, bogdan.trimbaciu@gmail.com, oana@eurocult.ro, tel: +40 212 22 84 79.
Linia de finanţare se va deschide la 22 ianuarie 2025.
Comisia Europeană va aloca 132 de milioane EUR în 2025 pentru cofinanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare durabile și de înaltă calitate ale UE pe piața internă și la nivel mondial.
- Potenţialii beneficiari sunt informaţi că în perioada 29-30 ianuarie 2025 se va organiza o sesiune de informare cu sfaturi şi idei pentru propuneri de proiecte.
- Programul de lucru privind politica de promovare pentru 2025 este conceput pentru a dezvolta noi oportunități de piață pentru agricultorii din UE și pentru industria alimentară din UE în general, precum și pentru a-i ajuta să își securizeze afacerile existente. Prioritățile sale țin seama de obiectivele generale de sustenabilitate și competitivitate, precum și de securitatea alimentară, prezentate în orientările politice ale Comisie europene 2024-2029.
- Cei care doresc să participe în calitate de expert de marketing şi comunicare/evaluator trebuie să facă o cerere de manifestare a interesului și să îndeplinească următoarele condiţii:
- fac parte din organizații publice şi private;
- au experiență în marketing și comunicare în sectorul agroalimentar;
- sunt cunoscători ai sistemelor de calitate al UE, ai produselor ecologice și ai comportamentului consumatorilor;
- sunt familiarizați cu aspectele legate de sustenabilitatea producției și a consumului în sectorul agroalimentar;
- au experiență în analiza pieței și evaluarea campaniilor, precum și în analiza bugetară;
- sunt cunoscători al piețelor agroalimentare din UE și din țările terțe.
- Sursă de informare: portalul oficial al Comisiei europene: https://rea.ec.europa.eu/funding-and-grants/promotion-agricultural-products-0_en
Termenul-limită pentru depunerea aplicațiilor de proiect: 6 martie 2025.
Sesiune de informare online pentru noua cerere de propuneri de proiecte a programului „Erasmus+”„European Youth Together” (EYT) 2025
- Alăturați-vă acestei zile informative online organizate de către Comisia Europeană pentru Educație și Cultură (EACEA) pe 14 ianuarie 2025, între orele 10:00 și 13:00 (ora României), pentru a afla mai multe despre cererea de propuneri de proiecte 2025 „European Youth Together (EYT)” și despre cum să pregătiți o propunere de calitate și să vă trimiteți aplicaţia cu succes. Autoritățile publice locale și județene sunt direct eligibile pentru această finanțare.
- EYT își propune să creeze rețele de promovare a parteneriatelor locale/regionale, care să fie desfășurate în strânsă cooperare cu tinerii și sprijină parteneriate transfrontaliere, vizând atât organizațiile de tineret de la nivel local, cât și organizațiile mai mari. Proiectele din cadrul acestei iniţiative ar trebui să contribuie la extinderea sensibilizării tinerilor pentru a asigura o diversitate de voci și a se ajunge la o gamă diversă de tineri, inclusiv la cei cu mai puține oportunități.
- În timpul acestei sesiuni, vor fi abordate contextul politicii orientate spre tineret și conţinutul prezentei cereri, dar şi modul de pregătire a unei propuneri bune.
- Bugetul alocat acestei cereri de finanțare este de 8.000.000 EUR, instituțiile europene preconizând 20-30 de proiecte câștigătoare. Bugetul maxim ce poate fi acordat unui proiect este de 500.000 EUR, cu o cofinanțare de maximum 80%.
Comisia Europeană și Agenția Europeană Executivă pentru Educaţie și Cultură (EACEA) de la Bruxelles au organizat pe 16 decembrie 2024 o sesiune de informare dedicată potențialilor beneficiari pentru tematicile deschise recent prin programul Erasmus+ în vederea acordării de granturi de cooperare.
- Toate prezentările și intervențiile responsabililor europeni sunt deja disponibile pe pagina oficială a evenimentului.
- O atenție deosebită a fost acordată inițiativei SHARE 2.0, responsabilii europeni precizând faptul că, o cerere de exprimare a interesului pentru participare SHARE 2.0. initiative-Sport este în prezent deschisă.
- Prioritatea sectorială a componentei Sport va continua să fie în 2025 promovarea unui stil de viaţă sănătos pentru toţi, bugetul atribuit pentru 2025 este 76.290.000 Eur.
- Toate proiectele pentru această finanţare trebuie să respecte priorităţile-cheie ale programului, după cum urmează: incluziunea şi diversitatea în sport, valorile comune, participarea şi implicarea civică, tranziţia digitală şi protecţia mediului, incluzând lupta împotriva schimbărilor climatice.
- Pentru actuala cerere de finantare, sunt posibile următoarele tipuri de proiecte:
- A. Mobilitatea personalului în domeniul sportului (termen limită -12 februarie 2025);
- B. Parteneriate de cooperare în domeniul sportului (termen limită – 5 martie 2025); buget/proiect 30.000 Eur sau 60.000 Eur;
- C. Parteneriate la scara mică în domeniul sportului (termen limită – 5 martie 2025); buget/proiect între 120.000 Eur sau 250.000 Eur sau 400.000 Eur;
- D. Consolidarea capacităților în domeniul sportului (termen limită – 5 martie 2025 buget/proiect intre 100.000 Eur si 200.000 Eur;
- E. Evenimente sportive europene non-profit (termen limită – 5 martie 2025, evenimente la scară largă și evenimente locale); buget/proiect 200.000 Eur sau 300.000 Eur sau 450.000 Eur.
Termenul-limită pentru depunerea aplicaţiilor: 16 decembrie 2025
Comisia europeană, prin adoptarea Programului de lucru anual 2025 al « Consiliului european pentru inovare » (CEI/EIC), anunţă deschiderea unei finanţări care vizează IMM-urile şi start-ups-urile inovatoare europene.
- Prezenta cerere de propuneri de proiecte « EIC STEP Scale Up » oferă finanțare prin investiții între 10 și 30 de milioane de euro, cu scopul de a atrage co-investiții private. Aceste investiții pot accelera semnificativ dezvoltarea și lansarea pe piață a tehnologiilor, produselor sau serviciilor propuse.
- Titlul cererii: “EIC Strategic Technologies for Europe Platform (STEP) Scale Up scheme”
- Trei sectoare sunt vizate:
- Tehnologiile digitale și aprofundate: sunt incluse semiconductoarele, inteligențe artificială, cuantică, conectivitatea avansată, detectarea, robotica și sistemele autonome;
- Tehnologiile curate: se concentrează pe soluții cu zero emisii nete, cum ar fi energia solară, eoliană, stocarea în baterii, energia geotermală, hidrogenul, biogazul, captarea carbonului, energia nucleară și economia circulară.
- Biotehnologiile: sunt incluse medicamentele esențiale, ADN/ARN, proteinele, ingineria celulară, vectorii genetici, bioinformatica și nanobiotehnologia.
- Bugetul alocat: 300.000.000 EUR
- Eligibilitate: un IMM sau o întreprindere mică cu capitalizare medie (până la 499 de angajați) stabilită într-un stat membru sau într-o țară asociată ; un investitor poate depune o propunere în numele unui IMM sau al unei întreprinderi mici cu capitalizare medie eligibile, astfel cum este precizat mai sus.
- Detalii, pe portalul unic al Comisiei europene: Funding and Tenders Opportunities
Parteneriatul european AGROECOLOGY anunţă deschiderea celei de-a doua finanţări acordate prin proiectul Orizont Europa « Parteneriat european privind accelerarea tranziției sistemelor agricole – laboratoare vii de agroecologie și infrastructuri de cercetare ».
Parteneriatul AGROECOLOGY (de cercetare și inovare la scară largă între Comisia europeană și 26 de state membre, țări asociate și țări terțe) se bazează pe conceptul conform căruia provocările cu care se confruntă sectorul agricol european pot fi abordate prin agroecologie, prin reunirea cercetătorilor, fermierilor și a altor părți interesate relevante în vederea elaborării, testării și monitorizării de noi practici, inovații, abordări și tehnologii în contexte reale, astfel încât, până în 2050, sistemele agricole să fie rezistente, productive și competitive, sensibile la condițiile locale, precum și favorabile climei, mediului, ecosistemelor, biodiversității și oamenilor.
- Titlul prezentei cereri de propuneri de proiecte : « Integrarea perspectivelor de mediu, economice și sociale în evaluarea performanței agroecologiei. Lanț valoric și implicații în politici publice » ; finanţarea urmăreşte implementarea Agendei strategice de inovare şi cercetare (SRIA) a parteneriatului AGROECOLOGY.
- Tema generală a actualei cereri de proiecte se concentrează pe două aspecte:
-
- primul aspect priveşte evaluarea performanței agroecologiei pe termen lung în comparație cu practicile agricole convenționale, în diferitele sale dimensiuni.
- cel de-al doilea, are în vedere transformarea lanțurilor valorice (de exemplu, prin dezvoltarea de noi modele economice și/sau structuri de afaceri în cadrul lanțurilor valorice), precum și politicile publice pentru a sprijini mai bine tranziției.
- Depunerea aplicaţiilor se face în 2 etape :
-
- o notă iniţială de descriere a conceputului proiectului şi de prezentare a consorţiului – 17 februarie 2025
- transmiterea aplicaţiei generale (doar pentru cei care au fost evaluaţi pozitiv după prima etapa ) – 9 iulie 2025.
- Durata implementării : 24-36 de luni
- Bugetul total alocat : 25.000.000 EUR ; bugetul pentru beneficiarii din România: 500.000 EUR
- Eligibilitate (pentru beneficiarii români): universităţi, centre de cercetare, companii, organizaţii non-profit ; fiecare instituţie participantă la parteneriatul european AGROECOLOGY a stabilit criteriile de eligibilitate şi bugetul pentru beneficiarii/solicitanţii finanţărilor prevăzute prin proiectul de parteneriat. În România, instituţia responsabilă este Unitatea Executiva Pentru Finantarea Invatamantului superior, a Cercetarii Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI).
- Un webinar de informare va fi organizat pe 13 decembrie 2024, detaliile se regăsesc în textul oficial al cererii de finanţare.
- Sursa de informare şi detalii : Agroecology: Call2
Termenul-limită pentru depunerea aplicaţiilor : 20 februarie 2025
Consiliul European pentru Inovare și Agenția Executivă pentru IMM-uri (EISMEA) de la Bruxelles, au deschis o cerere de finanţare din cadrul programului european « Piaţa unică » (SMP) 2021-2027 destinată sectorului agro-alimentar. Finanţarea este deschisă în acord cu prevederile Programului de lucru al SMP pentru perioada 2024-2027.
- Titlul cererii : « IMM-uri din sectorul agroalimentar și al comerțului cu amănuntul – comunități din domeniul energiei regenerabile »
- Prezenta cerere de propuneri urmărește să sprijine crearea de comunități locale/regionale de energie regenerabilă (REC) în întreaga UE, care să integreze IMM-uri locale din sectorul agroalimentar și al comerțului cu amănuntul. Crearea acestora va contribui la reducerea și stabilizarea costurilor energetice ale IMM-urilor implicate. Sprijinul va fi acordat prin furnizarea de servicii de consiliere și consultanță care facilitează crearea de REC. Comunitățile de energie regenerabilă (REC) au fost introduse pentru prima dată în legislația UE în 2019, când a fost adoptat pachetul “Energie curată pentru toți europenii”.
- Durata implementării proiectelor: 24 de luni
- Bugetul alocat : 2.900.000 EUR ;
- EISMEA are în vedere finanţarea a 3 proiecte, iar bugetul atribuit va fi de circa 1.000.000 EUR (75% cofinanţare).
- Solicitanți eligibili: Organizații gazdă “Enterprise Europe Network”, organizații umbrelă specializate în comunități de energie regenerabilă, organizații specializate de consultanță/consiliere, organizații reprezentând autoritățile locale și alte organizații cu competențe relevante pentru această cerere de propuneri din statele membre şi ţări asociate la programul Piaţa unică (lista oficială).
Program: „Programul Incluziune și Demnitate Sociala 2021-2027“
Obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunatațirea accesului la piața muncii și masuri de activare pentru toate persoanele aflate în cautarea unui loc de munca, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lunga durata și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfașurarii de activitați independente și a economiei sociale (FSE+)
Acțiunea 3.2 Economie sociala în mediul rural (FSE+)
Prioritate: P03. Protejarea dreptului la demnitate sociala
Apel: PIDS/83/PIDS_P3/OP4/ESO4.1/PIDS_A12 – Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural – Regiuni mai putin dezvoltate
Titlu: Rural Empower – integrarea pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile din mediul rural prin intreprinderi sociale in regiunile Nord-Est și Sud-Est Cod SMIS: 301643
- Proiectul „Rural Empower – integrarea pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile din mediul rural prin întreprinderi sociale în regiunile Nord Est și Sud Est” cu cod SMIS 301643 a dat startul înscrierilor!
- Cu suportul acestuia, ai ocazia să beneficiezi de:
-
- Cursul de Antreprenor în economia socială, GRATUIT și ONLINE
-
- Servicii de consiliere PERSONALIZATE și GRATUITE
-
- Accesarea unei finanțări NERAMBURSABILE în valoare de 306.600 ron pentru afacerea ta
- Criteriile de eligibilitate pentru înscrierea în proiect sunt:
-
- Participantul să aibă domiciliul în mediul rural
-
- Participantul să aibă minim 18 ani
-
- Participantul să aibă minim studii medii, cu sau fără diplomă de bacalaureat
- Participantul să fii absolvit o școală tehnică, un liceu tehnic/tehnologic sau un curs în orice domeniu, cu sau fără recunoaștere ANC
- Vă puteți înscrie pe formularul : https://docs.google.com/forms/d/1QNC4PxedSbb574Gwc0ZGViQ9ZxaCDOg6Kze5TT17olA
Informații cu privire la proiectul „RURAL BIZ – Intreprinderi sociale sustenabile pentru comunitățile rurale” cod proiect PIDS 308600
Proiectul se adresează persoanelor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– au domiciliul IN MEDIUL RURAL in una din cele 3 regiuni vizate de proiect: Sud Muntenia: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman; Sud-Est: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea; Nord-Est: Bacău, Botoșani, Iași, Neamt, Suceava, Vaslui.
– care se încadrează în una din următoarele categorii: persoane dezavantajate/defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive
– Studii: minim studii liceale finalizate cu/fără diploma de bacalaureat,
– au vârsta cuprinsa între 16 si până în 64 de ani
Beneficiile oferite de proiect sunt următoarele:
- Participarea gratuita la programul de formare antreprenoriala specifica sectorului economiei sociale: „Antreprenor in economia sociala”. Absolventii cursului primesc subventii pentru participarea la curs in valoare de 5 lei/h;
- Tinand cont de nevoile identificate ale grupului tinta, vor fi organizate in regim online 5 stagii de cursuri de specializare neacreditate MMMS “Manager performant”
- Servicii personalizate de consiliere in domeniul antreprenoriatului activitatea de pregatire si depunere a planului de afaceri in cadrul concursului organizat in cadrul proiectului;
- Acordarea de subventii (micro-granturi) pentru infiintarea de afaceri;
- Asigurarea infiintarii si demararii functionarii intreprinderilor
Vor fi selectate în vederea acordăarii finanțării nerambursabile 34 de planuri de afaceri care trebuie să îndeplinească mai multe obligații printre care:
– de a avea sediul social in mediul rural in una din regiunile de implementare a proiectului (Sud Muntenia, Sud-Est sau Nord Est);
– de a crea minim 4 locuri de munca/ IS – locurile de munca nou create vor fi cu norma de lucru de cel putin 4 ore/zi, pe perioada nedeterminată;
– asigura o cofinantare de minim 10% din valoarea sprijinului financiar acordat (cofinanțarea proprie va fi asigurată în bani);
https://inscriere-ruralbiz.com/
JUDEȚUL NEAMȚ implementează proiectul “CRESC – Dezvoltăm economia socială în mediul URBAN” SMIS 311821 în parteneriat cu SC Euzone Consultancy Network SRL și Asociația Copilului.
Obiectivul general al proiectului vizează obținerea consecințelor pozitive la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia și Nord-Vest și la nivelul celor 131 de beneficiari de cursuri de formare în antreprenoriatul social, persoane interesate în demararea unor inițiative de înființare/dezvoltare întreprinderi sociale, inclusiv întreprinderi sociale de inserție (IS/ISI) în mediul urban, dar mai ales la nivelul celor 26 beneficiari de ajutor de minimis pentru înființarea de IS/ISI
Grup țintă eligibil: Persoane domiciliate în regiunile de implementare ale proiectului, absolvenți cu diploma de bacalaureat care se încadrează în cel puțin una din următoarele categorii: tineri între 18 – 35 ani (neîmpliniți), persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomeri, persoane care pot face parte din grupuri dezavantajate, persoane inactive.
Beneficii pentru grupul țintă:
- Cursuri de formare în antreprenoriat în economia socială recunoscute de către Ministerul Muncii și Protecţiei Sociale
- Finanțare până la 80.000 €, pentru minim 4 locuri de muncă create
- Sprijin complet în dezvoltarea și implementarea planului de afaceri
- Asistență pentru înființarea întreprinderii sociale
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la adresa de email: proiectesociale.cjneamt@gmail.com
URBIZ informează asupra proiectului „URBIZ – Intreprinderi sociale sustenabile pentru comunitățile urbane” cod proiect PEO 303553. Proiectul se adresează persoanelor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– au domiciliul in una din cele 3 regiuni vizate de proiect: o Sud Muntenia: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman; o Sud-Est: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea ; o Nord-Est: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
– care se încadrează în una din următoarele categorii: o persoane aflate în căutarea unui loc de muncă ; o tineri cu vârsta de peste 30 ani (Conform Legii tinerilor nr. 350/2006, prin tineri se înțeleg cetățenii cu vârsta până în 35 de ani – nu au împlinit 35 ani până la înscrierea în proiect); o șomeri ; o șomeri de lungă durată; o persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii ; o persoane inactive .
– Studii: minim studii liceale finalizate cu/fără diplomă de bacalaureat,
– au vârsta până în 64 de ani.
Beneficiile oferite de proiect sunt următoarele:
- Participarea gratuită la programul de formare antreprenorială specifică sectorului economiei sociale: „Antreprenor iîn economia socială”. Absolvenții cursului primesc subvenții pentru participarea la curs în valoare de 5 lei/h;
- Servicii personalizate de consiliere în domeniul antreprenoriatului activitatea de pregătire și depunere a planului de afaceri în cadrul concursului organizat în cadrul proiectului;
- Acordarea de subvenții (micro-granturi) pentru înființarea de afaceri;
- Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor
Vor fi selectate în vederea acordării finanțării nerambursabile 34 de planuri de afaceri care trebuie să îndeplinească mai multe obligații printre care:
– de a avea sediul social în mediul urban în una dintre regiunile de implementare a proiectului (Sud Muntenia, Sud-Est sau Nord Est);
– de a crea minim 4 locuri de muncă/ IS – locurile de muncă nou create vor fi cu norma de lucru de cel puțin 4 ore/zi, pe perioadă nedeterminată;
– de a asigura o cofinanțare de minim 10% din valoarea sprijinului financiar acordat (cofinanțarea proprie va fi asigurată în bani).
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
În procesul de implementare a Agendei Teritoriale 2030, a fost lansat o nouă acțiune pilot, coordonată de Germania, pe tema economiei circulare în zonele rurale: „Circular Rural Regions”. Regiunile sunt invitate să își declare interesul de a se alătura parteneriatului prin care se va asigura implementarea acestei acțiuni pilot.
- Având în vedere că în cadrul parteneriatului sunt invitate regiuni care se confruntă cu diverse provocări în acest domeniu sau pot contribui la diseminarea unor bune practici, considerăm că pot fi de interes pentru dumneavoastră activitățile ce vor fi desfășurate în cadrul acestei acțiuni pilot și vă rugăm să diseminați informația la nivelul structurii dumneavoastră asociative.
- În cazul în care sunteți interesați vă rugam să luați legătura cu cei care coordonează acest parteneriat, ale căror detalii de contact le puteți găsi mai jos în și în documentul atașat și să informați Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în eventualitatea în care veți da curs acestei invitații.
The new Pilot action „Circular Rural Regions” under German lead has started. The German model regions are currently selected in an open competition procedure. European model regions with experience with circular concepts and practice in their regions are invited to join the Pilot action. All details can be found in the attached information. We would be grateful, if you could disseminate the information in your countries. European regions are invited to declare their interest to join the partnership ideally until NTCCP-Meeting (April 26). For interested regions a short online meeting can be offered. ,,As NTTCP members please already save the date of the kick-off conference which will take place on 26 September 2024 in Berlin. Please note that participation will be limited. Pilot action “Circular Rural Regions” in short:
- Objective: Establish the circular economy as a strategic regional development objective for rural regions by coordinating actors/initiatives from business/research/civil society on the part of regional development.
- Participation via a link to an ongoing or ongoing funded regional project is encouraged (e.g. from ERDF, Leader, Interreg, national/regional programmes) in order to ensure multi-year interest
- Information on the monitoring process: annual partner meetings plus online exchange, monitoring and research of the regions to prepare learning processes for transferability to other regions, reimbursement of travel expenses if required, no funding
- Size of the region Rural districts (NUTS 3)/mergers of rural districts, below state level; Number of regions sought: 4
- Previous experience of the region: Preferably already experience on the topic
- Timeline (ideally): Feedback on interest by NTCCP/end of April, nomination of participating region by summer, participation in kick-off conference in September.
For any inquiries, you can contact: info@circularruralregions.de , Sina.Redlich@bbr.bund.de , Heike.Hagedorn@bmwsb.bund.de
Fișă de prezentare-în limba engleză
Comisia europeană a adoptat cel de al doilea Plan strategic pentru programul «Orizont Europa » la data de 20 martie 2024. Planul, anunțat în cadrul Zilelor emblematice ale cercetării și inovării, stabilește trei orientări strategice esențiale pentru finanțarea cercetării și inovării de către UE pentru ultimii trei ani ai programului (2025-2027):
- tranziția verde,
- tranziția digitală,
- o Europă mai rezilientă, mai competitivă, mai favorabilă incluziunii și mai democratică.
- Aceste orientări vizează abordarea principalelor provocări globale, cum ar fi schimbările climatice, pierderea biodiversității, tranziția digitală și îmbătrânirea populației.
- Planul strategic sporește nivelul de ambiție al programului Orizont Europa în ceea ce privește biodiversitatea și se angajează să atingă un obiectiv de 10 % din bugetul total al programului Orizont Europa pentru perioada 2025-2027 dedicat temelor legate de biodiversitate. Acest nou angajament completează obiectivele existente privind cheltuielile legate de climă (35% pe durata de viață a programului Orizont Europa) și principalele activități digitale (13 miliarde EUR în aceeași perioadă).
- Planul strategic identifică nouă parteneriate europene cofinanțate și programate în comun: sănătatea creierului, pădurile și silvicultura pentru un viitor durabil, materialele inovatoare pentru UE, materiile prime pentru tranziția verde și digitală, patrimoniul cultural rezilient, transformările sociale și reziliența, energia fotovoltaică solară, textilele viitorului și lumile virtuale.
- Ca o noutate, planul introduce Mecanismul pentru Noul Bauhaus European (NBE) cu cele două componente:
- Componenta de cercetare și inovare : va cerceta și va dezvolta soluții inovatoare și ieșite din tipare pentru a aduce împreună oamenii și transformarea ecologică, urmând să beneficieze de un buget indicativ de 120 de milioane EUR pe an până în 2027.
- Componenta de implementare : va acoperi implementarea și asistența tehnică cu sprijinul diferitelor programe ale UE în jurul unor teme și priorități care urmează să fie identificate.