Listă de oportunități de finanțare regionale și europene (UNCJR)
Punctul național de contact pentru Programul Cetățeni, Egalitate, Drepturi și Valori organizează în data de 22 ianuarie 2025, între orele 11:00 – 13:00, o sesiune de informare online privind Apelul de propuneri de proiecte pentru Rețele de orașe (CERV-2025-CITIZENS-TOWN-NT) prin intermediul platformei Zoom.
Înscrierea la eveniment este deschisă și poate fi realizată până la 21 ianuarie 2025 ora 14, accesand link-ul:
https://docs.google.com/forms/d/18Crv6FfdprHLgBhG1WmkkxQ99EPmaTqqKUeNXPjDYpM/edit
Link-ul de conectare va fi transmis persoanelor inscrise la eveniment.
Ghidul Apelului poate fi consultat aici:
https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/docs/2021-2027/cerv/wp-call/2025/call-fiche_cerv-2025-citizens-town-nt_en.pdf
Pentru detalii suplimentare ne puteți contacta la adresa info@cedv.eu,
persoană de contact: Magda Șotropa, 0747152036.
Echipa Punctului de contact pentru Programul Cetățeni, Egalitate,
Drepturi și Valori UMP/Ministerul Culturii
Bd. Unirii nr.22, parter, camera 03, sector 3, București
e-mail: info@cedv.eu
https://www.cedv.eu
https://www.facebook.com/cedvro
Punctul de contact pentru Programul Cetățeni, Egalitate, Drepturi și Valori
Bd. Unirii nr.22, parter, camera 03, sector 3, București
e-mail: info@cedv.eu
https://www.cedv.eu
https://www.facebook.com/cedvro
Atașat se găsesc anunțul de informare și Ghidul Apelului în limba română.
Data limită pentru manifestarea interesului şi depunerea unei aplicaţii: 27 februarie 2025; vor fi acceptate 4 candidaturi.
Consorţiul european Invest4Health care implementează în prezent un proiect Orizont Europa a deschis o cerere de manifestare a interesului pentru autorităţile publice locale, judeţene şi regionale şi alţi parteneri locali implicaţi in sănătate publică, care doresc să colaboreze la această iniţiativă.
Invest4Health este un proiect “HorizonEurope” care pune în discuție metodele tradiționale de finanțare și explorează abordări inovatoare, inclusiv investițiile inteligente de capacitare, franciza socială și noile mecanisme de guvernanță, pentru a finanța promovarea sănătății, prevenirea bolilor și intervențiile la scară largă, oferind comunităților servicii echitabile din punct de vedere social.
În prezent, partenerii proiectului lucrează cu patru bancuri de testare regionale (din Suedia, Germania, Spania şi Marea Britanie) și sunt interesaţi să primească alţi colaboratori noi care să se alăture în rafinarea modelelor inovatoare de investiții și în extinderea experienței comune.
Cei interesaţi de mai multe detalii privind această cerere sunt invitaţi să deschidă link-ul pus la dispoziţie pentru a citi documentația apelului deschis, activitățile, criteriile și condițiile de aplicare.
Cine poate aplica?
- Orice autoritate publică locală, judeţeană sau regională, autoritate sanitară, inițiativă comunitară, întreprindere socială sau un alt actor care lucrează la inițiative de promovare a sănătății și de prevenire a bolilor şi care are sediul legal înregistrat într-o ţară participantă la programul Orizont Europa.
- Entităţi implicate in domeniul sănătăţii publice interesate să exploreze modalități noi și inovatoare de finanțare a inițiativelor locale.
Termenul-limită pentru depunerea cererilor este: 29 aprilie 2025 (ora 17:00 la Bruxelles)
Comisia europeană, prin mandat de gestiune directă acordat Agenţiei europene executive pentru educaţie şi cultură (EACEA) de la Bruxelles, va lansa la 17 ianuarie a.c. cererea de propuneri de proiecte 2025 pentru finanțări prin programul european „Cetățeni, egalitate, drepturi și valori” (CERV) care are în vedere tema promovării drepturilor copilului. Documentele programatice ale acestui grant sunt deja disponibile pentru solicitanţi.
Titlul cererii: „Cerere de propuneri privind drepturile copilului și participarea copiilor”
Obiectiv:
Acest apel se concentrează pe punerea în aplicare a acțiunilor și recomandărilor Strategiei UE privind drepturile copilului la nivel UE, național și local.
Finanţarea urmărește să răspundă nevoilor și provocărilor actuale care privesc copii din UE, acordând o atenție specială drepturilor copiilor cu nevoi și vulnerabilități specifice, inclusiv celor care au fugit de războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucraina.
Proiectele depuse în cadrul acestei cereri trebuie să se limiteze la această grupă de vârstă, sub 18 ani.
Proiectele pot fi naționale sau transnaționale, cele transnaționale fiind puternic încurajate.
Solicitanții trebuie să indice în mod clar în propunerea lor care este prioritatea pe care intenționează să o abordeze.
Proiectele trebuie să abordeze una dintre următoarele priorități:
Prioritatea 1 – Drepturile copilului în era digitală;
Prioritatea 2 – Angajamentul și participarea copiilor;
Prioritatea 3 – Integrarea perspectivei drepturilor copilului în acțiunile la nivel național și local.
Activitățile pot include (lista nu este exhaustivă):
- Dezvoltarea de instrumente și programe educaționale în domeniul educației digitale în colaborare cu copiii pentru a promova siguranța online, confidențialitatea, educația mediatică și utilizarea responsabilă a serviciilor digitale;
- Dezvoltarea, consolidarea și promovarea programului de alfabetizare mediatică;
- Crearea de strategii de participare a copiilor pe termen scurt, mediu și lung la nivel local și național;
- Instituirea de mecanisme de consultare a copiilor la nivel local cu autoritățile locale. Astfel de mecanisme ar trebui să aibă integrate procese clare de feedback;
- Conceperea, punerea în aplicare și testarea mecanismelor de participare a copiilor în școli, consilii municipale, consilii consultative pentru copii, care au o evaluare clară a impactului vocilor copiilor;
- Activități de consolidare a capacităților și de formare pentru autoritățile naționale, regionale și locale;
- Activități de instruire și sesiuni de conștientizare pentru copii, etc.
Sprijinul autorității publice:
Deoarece prioritatea 3 („Integrarea perspectivei drepturilor copilului în acțiunile la nivel național și local”) se adresează direct autorităților publice, implicarea acestora în consorțiu este obligatorie, fie în calitate de solicitant principal, fie în calitate de solicitant asociat.
Pentru prioritățile 1 și 2, este puternic încurajată implicarea unei autorități publice, inclusiv a autorităților naționale, regionale și locale, pentru a sprijini sau a participa activ la proiecte.
În acest caz, acest sprijin va fi exprimat printr-o anexă la cerere (scrisoare din partea autorității publice) și va fi evaluat în cadrul criteriului „Calitate”.
Bugetul disponibil pentru apel este de 17.000.000 EUR; cofinanțarea este de 90%. Grantul european nu poate fi mai mic de 200.000 EUR.
Eligibilitate: orice entitate publică sau privată din statele membre ale UE şi țări non-UE participante la program
Durata implementării: între 12 şi 24 de luni
Depunerea aplicaţiilor şi informaţii pentru solicitanţi: portalul unic european „Funding and Tenders Opportunities”
Pe platforma oficială a Comisiei europene pusă la dispoziţia potenţialilor beneficiari există la momentul prezentei comunicări 60 de propuneri de colaborare pentru această finanţare din Albania, Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Estonia, Germania, Grecia, Italia, Kosovo, Lituania, Polonia, Portugalia, Republica Macedonia de Nord, România, Spania, Turcia.
Contact direct pentru detalii: EACEA-CERV@ec.europa.eu
Punctul național de contact în România pentru programul CERV este Ministerul Culturii, iar persoana responsabilă menționată de Comisia Europeană este domnul Bogdan Stefan Trimbacîu, bogdan.trimbaciu@gmail.com, oana@eurocult.ro, tel: +40 212 22 84 79.
Linia de finanţare se va deschide la 22 ianuarie 2025.
Comisia Europeană va aloca 132 de milioane EUR în 2025 pentru cofinanțarea activităților de promovare a produselor agroalimentare durabile și de înaltă calitate ale UE pe piața internă și la nivel mondial.
Potenţialii beneficiari sunt informaţi că în perioada 29-30 ianuarie 2025 se va organiza o sesiune de informare cu sfaturi şi idei pentru propuneri de proiecte.
Programul de lucru privind politica de promovare pentru 2025 este conceput pentru a dezvolta noi oportunități de piață pentru agricultorii din UE și pentru industria alimentară din UE în general, precum și pentru a-i ajuta să își securizeze afacerile existente. Prioritățile sale țin seama de obiectivele generale de sustenabilitate și competitivitate, precum și de securitatea alimentară, prezentate în orientările politice ale Comisie europene 2024-2029.
Cei care doresc să participe în calitate de expert de marketing şi comunicare/evaluator trebuie să facă o cerere de manifestare a interesului și să îndeplinească următoarele condiţii:
- fac parte din organizații publice şi private;
- au experiență în marketing și comunicare în sectorul agroalimentar;
- sunt cunoscători ai sistemelor de calitate al UE, ai produselor ecologice și ai comportamentului consumatorilor;
- sunt familiarizați cu aspectele legate de sustenabilitatea producției și a consumului în sectorul agroalimentar;
- au experiență în analiza pieței și evaluarea campaniilor, precum și în analiza bugetară;
- sunt cunoscători al piețelor agroalimentare din UE și din țările terțe.
Sursă de informare: portalul oficial al Comisiei europene:
https://rea.ec.europa.eu/funding-and-grants/promotion-agricultural-products-0_en
Termenul-limită pentru depunerea aplicațiilor de proiect: 6 martie 2025.
Sesiune de informare online pentru noua cerere de propuneri de proiecte a programului „Erasmus+”„European Youth Together” (EYT) 2025
Alăturați-vă acestei zile informative online organizate de către Comisia Europeană pentru Educație și Cultură (EACEA) pe 14 ianuarie 2025, între orele 10:00 și 13:00 (ora României), pentru a afla mai multe despre cererea de propuneri de proiecte 2025 „European Youth Together (EYT)” și despre cum să pregătiți o propunere de calitate și să vă trimiteți aplicaţia cu succes. Autoritățile publice locale și județene sunt direct eligibile pentru această finanțare.
EYT își propune să creeze rețele de promovare a parteneriatelor locale/regionale, care să fie desfășurate în strânsă cooperare cu tinerii și sprijină parteneriate transfrontaliere, vizând atât organizațiile de tineret de la nivel local, cât și organizațiile mai mari. Proiectele din cadrul acestei iniţiative ar trebui să contribuie la extinderea sensibilizării tinerilor pentru a asigura o diversitate de voci și a se ajunge la o gamă diversă de tineri, inclusiv la cei cu mai puține oportunități.
În timpul acestei sesiuni, vor fi abordate contextul politicii orientate spre tineret și conţinutul prezentei cereri, dar şi modul de pregătire a unei propuneri bune.
Bugetul alocat acestei cereri de finanțare este de 8.000.000 EUR, instituțiile europene preconizând 20-30 de proiecte câștigătoare. Bugetul maxim ce poate fi acordat unui proiect este de 500.000 EUR, cu o cofinanțare de maximum 80%.
Comisia Europeană și Agenția Europeană Executivă pentru Educaţie și Cultură (EACEA) de la Bruxelles au organizat pe 16 decembrie 2024 o sesiune de informare dedicată potențialilor beneficiari pentru tematicile deschise recent prin programul Erasmus+ în vederea acordării de granturi de cooperare.
- Toate prezentările și intervențiile responsabililor europeni sunt deja disponibile pe pagina oficială a evenimentului.
- O atenție deosebită a fost acordată inițiativei SHARE 2.0, responsabilii europeni precizând faptul că, o cerere de exprimare a interesului pentru participare SHARE 2.0. initiative-Sport este în prezent deschisă.
- Prioritatea sectorială a componentei Sport va continua să fie în 2025 promovarea unui stil de viaţă sănătos pentru toţi, bugetul atribuit pentru 2025 este 76.290.000 Eur.
- Toate proiectele pentru această finanţare trebuie să respecte priorităţile-cheie ale programului, după cum urmează: incluziunea şi diversitatea în sport, valorile comune, participarea şi implicarea civică, tranziţia digitală şi protecţia mediului, incluzând lupta împotriva schimbărilor climatice.
- Pentru actuala cerere de finantare, sunt posibile următoarele tipuri de proiecte:
- A. Mobilitatea personalului în domeniul sportului (termen limită -12 februarie 2025);
- B. Parteneriate de cooperare în domeniul sportului (termen limită – 5 martie 2025); buget/proiect 30.000 Eur sau 60.000 Eur;
- C. Parteneriate la scara mică în domeniul sportului (termen limită – 5 martie 2025); buget/proiect între 120.000 Eur sau 250.000 Eur sau 400.000 Eur;
- D. Consolidarea capacităților în domeniul sportului (termen limită – 5 martie 2025 buget/proiect intre 100.000 Eur si 200.000 Eur;
- E. Evenimente sportive europene non-profit (termen limită – 5 martie 2025, evenimente la scară largă și evenimente locale); buget/proiect 200.000 Eur sau 300.000 Eur sau 450.000 Eur.
Termenul-limită pentru depunerea aplicaţiilor: 16 decembrie 2025
Comisia europeană, prin adoptarea Programului de lucru anual 2025 al « Consiliului european pentru inovare » (CEI/EIC), anunţă deschiderea unei finanţări care vizează IMM-urile şi start-ups-urile inovatoare europene.
- Prezenta cerere de propuneri de proiecte « EIC STEP Scale Up » oferă finanțare prin investiții între 10 și 30 de milioane de euro, cu scopul de a atrage co-investiții private. Aceste investiții pot accelera semnificativ dezvoltarea și lansarea pe piață a tehnologiilor, produselor sau serviciilor propuse.
- Titlul cererii: “EIC Strategic Technologies for Europe Platform (STEP) Scale Up scheme”
- Trei sectoare sunt vizate:
- Tehnologiile digitale și aprofundate: sunt incluse semiconductoarele, inteligențe artificială, cuantică, conectivitatea avansată, detectarea, robotica și sistemele autonome;
- Tehnologiile curate: se concentrează pe soluții cu zero emisii nete, cum ar fi energia solară, eoliană, stocarea în baterii, energia geotermală, hidrogenul, biogazul, captarea carbonului, energia nucleară și economia circulară.
- Biotehnologiile: sunt incluse medicamentele esențiale, ADN/ARN, proteinele, ingineria celulară, vectorii genetici, bioinformatica și nanobiotehnologia.
- Bugetul alocat: 300.000.000 EUR
- Eligibilitate: un IMM sau o întreprindere mică cu capitalizare medie (până la 499 de angajați) stabilită într-un stat membru sau într-o țară asociată ; un investitor poate depune o propunere în numele unui IMM sau al unei întreprinderi mici cu capitalizare medie eligibile, astfel cum este precizat mai sus.
- Detalii, pe portalul unic al Comisiei europene: Funding and Tenders Opportunities
Parteneriatul european AGROECOLOGY anunţă deschiderea celei de-a doua finanţări acordate prin proiectul Orizont Europa « Parteneriat european privind accelerarea tranziției sistemelor agricole – laboratoare vii de agroecologie și infrastructuri de cercetare ».
Parteneriatul AGROECOLOGY (de cercetare și inovare la scară largă între Comisia europeană și 26 de state membre, țări asociate și țări terțe) se bazează pe conceptul conform căruia provocările cu care se confruntă sectorul agricol european pot fi abordate prin agroecologie, prin reunirea cercetătorilor, fermierilor și a altor părți interesate relevante în vederea elaborării, testării și monitorizării de noi practici, inovații, abordări și tehnologii în contexte reale, astfel încât, până în 2050, sistemele agricole să fie rezistente, productive și competitive, sensibile la condițiile locale, precum și favorabile climei, mediului, ecosistemelor, biodiversității și oamenilor.
- Titlul prezentei cereri de propuneri de proiecte : « Integrarea perspectivelor de mediu, economice și sociale în evaluarea performanței agroecologiei. Lanț valoric și implicații în politici publice » ; finanţarea urmăreşte implementarea Agendei strategice de inovare şi cercetare (SRIA) a parteneriatului AGROECOLOGY.
- Tema generală a actualei cereri de proiecte se concentrează pe două aspecte:
-
- primul aspect priveşte evaluarea performanței agroecologiei pe termen lung în comparație cu practicile agricole convenționale, în diferitele sale dimensiuni.
- cel de-al doilea, are în vedere transformarea lanțurilor valorice (de exemplu, prin dezvoltarea de noi modele economice și/sau structuri de afaceri în cadrul lanțurilor valorice), precum și politicile publice pentru a sprijini mai bine tranziției.
- Depunerea aplicaţiilor se face în 2 etape :
-
- o notă iniţială de descriere a conceputului proiectului şi de prezentare a consorţiului – 17 februarie 2025
- transmiterea aplicaţiei generale (doar pentru cei care au fost evaluaţi pozitiv după prima etapa ) – 9 iulie 2025.
- Durata implementării : 24-36 de luni
- Bugetul total alocat : 25.000.000 EUR ; bugetul pentru beneficiarii din România: 500.000 EUR
- Eligibilitate (pentru beneficiarii români): universităţi, centre de cercetare, companii, organizaţii non-profit ; fiecare instituţie participantă la parteneriatul european AGROECOLOGY a stabilit criteriile de eligibilitate şi bugetul pentru beneficiarii/solicitanţii finanţărilor prevăzute prin proiectul de parteneriat. În România, instituţia responsabilă este Unitatea Executiva Pentru Finantarea Invatamantului superior, a Cercetarii Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI).
- Un webinar de informare va fi organizat pe 13 decembrie 2024, detaliile se regăsesc în textul oficial al cererii de finanţare.
- Sursa de informare şi detalii : Agroecology: Call2
Termenul-limită pentru depunerea aplicaţiilor : 20 februarie 2025
Consiliul European pentru Inovare și Agenția Executivă pentru IMM-uri (EISMEA) de la Bruxelles, au deschis o cerere de finanţare din cadrul programului european « Piaţa unică » (SMP) 2021-2027 destinată sectorului agro-alimentar. Finanţarea este deschisă în acord cu prevederile Programului de lucru al SMP pentru perioada 2024-2027.
- Titlul cererii : « IMM-uri din sectorul agroalimentar și al comerțului cu amănuntul – comunități din domeniul energiei regenerabile »
- Prezenta cerere de propuneri urmărește să sprijine crearea de comunități locale/regionale de energie regenerabilă (REC) în întreaga UE, care să integreze IMM-uri locale din sectorul agroalimentar și al comerțului cu amănuntul. Crearea acestora va contribui la reducerea și stabilizarea costurilor energetice ale IMM-urilor implicate. Sprijinul va fi acordat prin furnizarea de servicii de consiliere și consultanță care facilitează crearea de REC. Comunitățile de energie regenerabilă (REC) au fost introduse pentru prima dată în legislația UE în 2019, când a fost adoptat pachetul “Energie curată pentru toți europenii”.
- Durata implementării proiectelor: 24 de luni
- Bugetul alocat : 2.900.000 EUR ;
- EISMEA are în vedere finanţarea a 3 proiecte, iar bugetul atribuit va fi de circa 1.000.000 EUR (75% cofinanţare).
- Solicitanți eligibili: Organizații gazdă “Enterprise Europe Network”, organizații umbrelă specializate în comunități de energie regenerabilă, organizații specializate de consultanță/consiliere, organizații reprezentând autoritățile locale și alte organizații cu competențe relevante pentru această cerere de propuneri din statele membre şi ţări asociate la programul Piaţa unică (lista oficială).
Program: „Programul Incluziune și Demnitate Sociala 2021-2027“
Obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunatațirea accesului la piața muncii și masuri de activare pentru toate persoanele aflate în cautarea unui loc de munca, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lunga durata și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfașurarii de activitați independente și a economiei sociale (FSE+)
Acțiunea 3.2 Economie sociala în mediul rural (FSE+)
Prioritate: P03. Protejarea dreptului la demnitate sociala
Apel: PIDS/83/PIDS_P3/OP4/ESO4.1/PIDS_A12 – Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural – Regiuni mai putin dezvoltate
Titlu: Rural Empower – integrarea pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile din mediul rural prin intreprinderi sociale in regiunile Nord-Est și Sud-Est Cod SMIS: 301643
- Proiectul „Rural Empower – integrarea pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile din mediul rural prin întreprinderi sociale în regiunile Nord Est și Sud Est” cu cod SMIS 301643 a dat startul înscrierilor!
- Cu suportul acestuia, ai ocazia să beneficiezi de:
-
- Cursul de Antreprenor în economia socială, GRATUIT și ONLINE
-
- Servicii de consiliere PERSONALIZATE și GRATUITE
-
- Accesarea unei finanțări NERAMBURSABILE în valoare de 306.600 ron pentru afacerea ta
- Criteriile de eligibilitate pentru înscrierea în proiect sunt:
-
- Participantul să aibă domiciliul în mediul rural
-
- Participantul să aibă minim 18 ani
-
- Participantul să aibă minim studii medii, cu sau fără diplomă de bacalaureat
- Participantul să fii absolvit o școală tehnică, un liceu tehnic/tehnologic sau un curs în orice domeniu, cu sau fără recunoaștere ANC
- Vă puteți înscrie pe formularul : https://docs.google.com/forms/d/1QNC4PxedSbb574Gwc0ZGViQ9ZxaCDOg6Kze5TT17olA
Informații cu privire la proiectul „RURAL BIZ – Intreprinderi sociale sustenabile pentru comunitățile rurale” cod proiect PIDS 308600
Proiectul se adresează persoanelor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– au domiciliul IN MEDIUL RURAL in una din cele 3 regiuni vizate de proiect: Sud Muntenia: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman; Sud-Est: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea; Nord-Est: Bacău, Botoșani, Iași, Neamt, Suceava, Vaslui.
– care se încadrează în una din următoarele categorii: persoane dezavantajate/defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive
– Studii: minim studii liceale finalizate cu/fără diploma de bacalaureat,
– au vârsta cuprinsa între 16 si până în 64 de ani
Beneficiile oferite de proiect sunt următoarele:
- Participarea gratuita la programul de formare antreprenoriala specifica sectorului economiei sociale: „Antreprenor in economia sociala”. Absolventii cursului primesc subventii pentru participarea la curs in valoare de 5 lei/h;
- Tinand cont de nevoile identificate ale grupului tinta, vor fi organizate in regim online 5 stagii de cursuri de specializare neacreditate MMMS “Manager performant”
- Servicii personalizate de consiliere in domeniul antreprenoriatului activitatea de pregatire si depunere a planului de afaceri in cadrul concursului organizat in cadrul proiectului;
- Acordarea de subventii (micro-granturi) pentru infiintarea de afaceri;
- Asigurarea infiintarii si demararii functionarii intreprinderilor
Vor fi selectate în vederea acordăarii finanțării nerambursabile 34 de planuri de afaceri care trebuie să îndeplinească mai multe obligații printre care:
– de a avea sediul social in mediul rural in una din regiunile de implementare a proiectului (Sud Muntenia, Sud-Est sau Nord Est);
– de a crea minim 4 locuri de munca/ IS – locurile de munca nou create vor fi cu norma de lucru de cel putin 4 ore/zi, pe perioada nedeterminată;
– asigura o cofinantare de minim 10% din valoarea sprijinului financiar acordat (cofinanțarea proprie va fi asigurată în bani);
https://inscriere-ruralbiz.com/
JUDEȚUL NEAMȚ implementează proiectul “CRESC – Dezvoltăm economia socială în mediul URBAN” SMIS 311821 în parteneriat cu SC Euzone Consultancy Network SRL și Asociația Copilului.
Obiectivul general al proiectului vizează obținerea consecințelor pozitive la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia și Nord-Vest și la nivelul celor 131 de beneficiari de cursuri de formare în antreprenoriatul social, persoane interesate în demararea unor inițiative de înființare/dezvoltare întreprinderi sociale, inclusiv întreprinderi sociale de inserție (IS/ISI) în mediul urban, dar mai ales la nivelul celor 26 beneficiari de ajutor de minimis pentru înființarea de IS/ISI
Grup țintă eligibil: Persoane domiciliate în regiunile de implementare ale proiectului, absolvenți cu diploma de bacalaureat care se încadrează în cel puțin una din următoarele categorii: tineri între 18 – 35 ani (neîmpliniți), persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomeri, persoane care pot face parte din grupuri dezavantajate, persoane inactive.
Beneficii pentru grupul țintă:
- Cursuri de formare în antreprenoriat în economia socială recunoscute de către Ministerul Muncii și Protecţiei Sociale
- Finanțare până la 80.000 €, pentru minim 4 locuri de muncă create
- Sprijin complet în dezvoltarea și implementarea planului de afaceri
- Asistență pentru înființarea întreprinderii sociale
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la adresa de email: proiectesociale.cjneamt@gmail.com
URBIZ informează asupra proiectului „URBIZ – Intreprinderi sociale sustenabile pentru comunitățile urbane” cod proiect PEO 303553. Proiectul se adresează persoanelor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– au domiciliul in una din cele 3 regiuni vizate de proiect: o Sud Muntenia: Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman; o Sud-Est: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea ; o Nord-Est: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
– care se încadrează în una din următoarele categorii: o persoane aflate în căutarea unui loc de muncă ; o tineri cu vârsta de peste 30 ani (Conform Legii tinerilor nr. 350/2006, prin tineri se înțeleg cetățenii cu vârsta până în 35 de ani – nu au împlinit 35 ani până la înscrierea în proiect); o șomeri ; o șomeri de lungă durată; o persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii ; o persoane inactive .
– Studii: minim studii liceale finalizate cu/fără diplomă de bacalaureat,
– au vârsta până în 64 de ani.
Beneficiile oferite de proiect sunt următoarele:
- Participarea gratuită la programul de formare antreprenorială specifică sectorului economiei sociale: „Antreprenor iîn economia socială”. Absolvenții cursului primesc subvenții pentru participarea la curs în valoare de 5 lei/h;
- Servicii personalizate de consiliere în domeniul antreprenoriatului activitatea de pregătire și depunere a planului de afaceri în cadrul concursului organizat în cadrul proiectului;
- Acordarea de subvenții (micro-granturi) pentru înființarea de afaceri;
- Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor
Vor fi selectate în vederea acordării finanțării nerambursabile 34 de planuri de afaceri care trebuie să îndeplinească mai multe obligații printre care:
– de a avea sediul social în mediul urban în una dintre regiunile de implementare a proiectului (Sud Muntenia, Sud-Est sau Nord Est);
– de a crea minim 4 locuri de muncă/ IS – locurile de muncă nou create vor fi cu norma de lucru de cel puțin 4 ore/zi, pe perioadă nedeterminată;
– de a asigura o cofinanțare de minim 10% din valoarea sprijinului financiar acordat (cofinanțarea proprie va fi asigurată în bani).
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
În procesul de implementare a Agendei Teritoriale 2030, a fost lansat o nouă acțiune pilot, coordonată de Germania, pe tema economiei circulare în zonele rurale: „Circular Rural Regions”. Regiunile sunt invitate să își declare interesul de a se alătura parteneriatului prin care se va asigura implementarea acestei acțiuni pilot.
- Având în vedere că în cadrul parteneriatului sunt invitate regiuni care se confruntă cu diverse provocări în acest domeniu sau pot contribui la diseminarea unor bune practici, considerăm că pot fi de interes pentru dumneavoastră activitățile ce vor fi desfășurate în cadrul acestei acțiuni pilot și vă rugăm să diseminați informația la nivelul structurii dumneavoastră asociative.
- În cazul în care sunteți interesați vă rugam să luați legătura cu cei care coordonează acest parteneriat, ale căror detalii de contact le puteți găsi mai jos în și în documentul atașat și să informați Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în eventualitatea în care veți da curs acestei invitații.
The new Pilot action „Circular Rural Regions” under German lead has started. The German model regions are currently selected in an open competition procedure. European model regions with experience with circular concepts and practice in their regions are invited to join the Pilot action. All details can be found in the attached information. We would be grateful, if you could disseminate the information in your countries. European regions are invited to declare their interest to join the partnership ideally until NTCCP-Meeting (April 26). For interested regions a short online meeting can be offered. ,,As NTTCP members please already save the date of the kick-off conference which will take place on 26 September 2024 in Berlin. Please note that participation will be limited. Pilot action “Circular Rural Regions” in short:
- Objective: Establish the circular economy as a strategic regional development objective for rural regions by coordinating actors/initiatives from business/research/civil society on the part of regional development.
- Participation via a link to an ongoing or ongoing funded regional project is encouraged (e.g. from ERDF, Leader, Interreg, national/regional programmes) in order to ensure multi-year interest
- Information on the monitoring process: annual partner meetings plus online exchange, monitoring and research of the regions to prepare learning processes for transferability to other regions, reimbursement of travel expenses if required, no funding
- Size of the region Rural districts (NUTS 3)/mergers of rural districts, below state level; Number of regions sought: 4
- Previous experience of the region: Preferably already experience on the topic
- Timeline (ideally): Feedback on interest by NTCCP/end of April, nomination of participating region by summer, participation in kick-off conference in September.
For any inquiries, you can contact: info@circularruralregions.de , Sina.Redlich@bbr.bund.de , Heike.Hagedorn@bmwsb.bund.de
Fișă de prezentare-în limba engleză
Comisia europeană a adoptat cel de al doilea Plan strategic pentru programul «Orizont Europa » la data de 20 martie 2024. Planul, anunțat în cadrul Zilelor emblematice ale cercetării și inovării, stabilește trei orientări strategice esențiale pentru finanțarea cercetării și inovării de către UE pentru ultimii trei ani ai programului (2025-2027):
- tranziția verde,
- tranziția digitală,
- o Europă mai rezilientă, mai competitivă, mai favorabilă incluziunii și mai democratică.
- Aceste orientări vizează abordarea principalelor provocări globale, cum ar fi schimbările climatice, pierderea biodiversității, tranziția digitală și îmbătrânirea populației.
- Planul strategic sporește nivelul de ambiție al programului Orizont Europa în ceea ce privește biodiversitatea și se angajează să atingă un obiectiv de 10 % din bugetul total al programului Orizont Europa pentru perioada 2025-2027 dedicat temelor legate de biodiversitate. Acest nou angajament completează obiectivele existente privind cheltuielile legate de climă (35% pe durata de viață a programului Orizont Europa) și principalele activități digitale (13 miliarde EUR în aceeași perioadă).
- Planul strategic identifică nouă parteneriate europene cofinanțate și programate în comun: sănătatea creierului, pădurile și silvicultura pentru un viitor durabil, materialele inovatoare pentru UE, materiile prime pentru tranziția verde și digitală, patrimoniul cultural rezilient, transformările sociale și reziliența, energia fotovoltaică solară, textilele viitorului și lumile virtuale.
- Ca o noutate, planul introduce Mecanismul pentru Noul Bauhaus European (NBE) cu cele două componente:
- Componenta de cercetare și inovare : va cerceta și va dezvolta soluții inovatoare și ieșite din tipare pentru a aduce împreună oamenii și transformarea ecologică, urmând să beneficieze de un buget indicativ de 120 de milioane EUR pe an până în 2027.
- Componenta de implementare : va acoperi implementarea și asistența tehnică cu sprijinul diferitelor programe ale UE în jurul unor teme și priorități care urmează să fie identificate.